Dzięki Heat Service z procesu rejestracji zgłoszenia serwisowego zostaje wyeliminowana rola pracownika firmy odpowiedzialnego za przypisanie danego serwisu do lokalizacji zdarzenia oraz ustalenia godziny realizacji usługi. System automatycznie będzie w stanie wyliczać koszt dojazdu serwisanta na miejsce, jeżeli umowy pomiędzy producentem a serwisem to uwzględniają. Jedyną rolą, w której pozostanie czynnik ludzki, będzie wymuszona zmiana przydzielonego serwisu lub też weryfikacja zgłoszeń, bowiem w niektórych wypadkach wystarczające może być wyłącznie udzielenie odpowiednich wskazówek.
Ponadto producent będzie w stanie sortować zgłoszenia na podstawie wybranych przez siebie parametrów, co ułatwi prowadzenie statystyk awaryjności urządzeń.
Dzięki 'Heat Service' oferowanym w modelu SaaS eliminacji ulegną nieefektywne formularze kontaktowe stosowane obecnie przez producentów do celów przyjmowania zapytań ogólnych, zapytań ofertowych, jak i zgłoszeń serwisowych.